Hjælp til køb

Del dine gode og dårlige erfaringer med andre.

Hjælp til køb

Indlægaf simonmad » lør jul 31, 2010 12:55 pm

Hej alle
Jeg har længe gerne ville købe en spilleautomat :D
Men jeg har brug for lidt hjælp. :!:
Hvad skal man vælge og hvor kan jeg købe en rimlig autoamat til 1000-4000 kr. eneste krav er at den skal virke og tage i mod mønter

Hvad er en datboks, hvad skal man bruge den til :?:
Samt hvis man køber en automat kan man så eventuelt slutte et toptavle til og hvad prisleje ligger, sådan en i :?:

Skriv gerne jeres gode råd samt eventuelt om i vil sælge en automat.

Hilsen Simon
simonmad

Re: Hjælp til køb

Indlægaf Morten_ae » man aug 02, 2010 9:49 am

Hej Simon.

Fra 1.000 - 4.000 kr. kan du få flere forskellige maskiner, så det kommer an på hvad du er til, om det er med arm eller trykknap, og om det er DAE eller Compugame...?

En datboks bruges til nyere automater for at de kan køre, så en maskine i din prisklasse skal nok ikke kører med sådan en.

Boksen bliver ude i spillehallerne opkoblet via telefonnettet hos skat, og hvert et træk bliver registreret, men som privat har du den bare liggende for at maskinen kan køre. Sådan en boks koster fra 1500 - 2500 ca.

Ja de fleste nyere maskiner kan tilsluttes toptavle, de er godt nok ikke så ofte til salg men de ligger på 5000 - 8000 kr. ca.

Et godt råd er at købe en maskine der virker perfekt. Har man ikke forstand på det skal man ikke købe en der er defekt. Det bedste køb ville nok være at købe en herinde på forummet. Her er alle fornuftige og sælger fine maskiner til fornuftige priser. Jeg har selv en Stjernejokeren til salg til 4500 kr. Du kan se den under køb og salg.

Håber du kunne bruge hjælpen.

Mvh Morten
Morten_ae

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf simonmad » man aug 02, 2010 11:29 am

Hej Morten
Tak for svaret. jeg er nok mest til trykknap, men hvad er DAE eller Compugame...? :oops:
simonmad

Indlægaf Morten_ae » man aug 02, 2010 11:42 am

Det er de 2 førende producenter indenfor markedet..

Jeg er compugame-fan, det tror jeg de fleste er. De har lavet klasikkere som Hugo, Nevada osv. og så er det dem der har lavet de nye maskiner som Midnight Madness, Thors Hammer, Orient expressen, Virginia City osv.

DAE kender jeg ikke så meget til. Men du kan evt. se rundt på nettet og finde nogen flere oplysninger omkring de forskellige modeller osv.
Morten_ae

Indlægaf simonmad » ons aug 04, 2010 9:23 am

jeg har læst på en masse sider at man kan købe byggesæt.
men kan man sætte dem ind i alle kabinetter?
simonmad

Indlægaf Morten_ae » ons aug 04, 2010 9:48 am

Ja stort set. På de "nyere" der har trykknap og som er elektroniske der kan man få byggesæt så du kan skifte spillet ud når du bliver træt af det.. Ganske smart.. Det er dog nemmest at have en maxi maskine, både nemmere at skifte spillet ud, og også nemmere at skaffe spil til. Og her tænker jeg på compugame, ved som sagt ikke så meget om DAE. Prisklassen på byggesæt til de lidt ældre maskiner ligger på 500-1000 kr. stk.
Morten_ae

Tilbage til Erfarringsudvekslinger vedr. køb og salg mm.